Newzoo tarafından yayınlanan 2022 Küresel Oyun Pazarı Raporunun ücretsiz sürümünde ücretli tam raporun bazı üst düzey çıkarımları özetlenmiştir.
Newzoo oyun endüstrisi hakkında analizler ve öngörüler yayınlayan, eğlence, teknoloji ve medya şirketlerinden bazılarının hedef kitlelerini hedeflemelerine, rakiplerini takip etmelerine, fırsatları belirlemelerine ve stratejik ve finansal kararlar almalarına yardımcı olan bir firmadır.
Rapora göre pandeminin etkisiyle tam anlamı ile altın çağını yaşayan dijital oyunlar sektörü, pandeminin etkileri fazlaca azalmaya başlamasına rağmen yeni zirveler görmeye devam etmektedir. 2025 yılına kadar öngörüler, tahmin ve tavsiyeler içermekte olan rapor oyuncu sayısının artacağını vurgulamaktadır.
Rapor oyuncu sayısındaki artışa paralel olarak oyunlardan elde edilen kazancın artacağına işaret etmektedir.
Bulut oyun teknoloji, oyna kazan oyun modları da tüm segmentlerde oyun sektörünü destekleyecek faktörler arasında yer almaktadır. Latin Amerika, Orta Doğu ve Afrika gibi büyüme bölgeleri, 2022 yılında ve sonraki yıllarda bu büyümenin çoğunu yönlendirecektir.
Bu bölgelerde oyuncu sayısındaki artışın itici güçleri arasında daha iyi (mobil) internet altyapısı, (mobil) internete uygun fiyatlı erişim ve büyüyen bir orta sınıf yer almaktadır.
2022 yılında 3,2 milyar oyuncu, küresel oyun pazarının yıllık %2,1 artışla 196,8 milyar dolar gelire ulaşmasını sağlayacaktır. 2025 yılına kadar oyuncu sayısı 3,5 milyara ulaşacak ve pazar gelirlerini 225,7 milyar dolar seviyelerine taşıyacaktır. 2022 yılında, bir bütün olarak küresel oyun pazarı yıllık %2,1'lik küçük bir artışla 196,8 milyar dolar gelir sağlayacaktır.
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.