Tüketici ve pazar verilerini bir araya getiren Birleşik Veri Yapay Zeka platformu data.ai 2022 yılına ait verilerle dijital oyunları analiz etmiştir. Raporun özeti:
• 2022 yılında küresel oyun endüstrisinin 222 milyar dolara ulaşması beklenmektedir (Mobil oyunlar 136 milyar dolar, konsollar 42 milyar dolar, PC’ler 40 milyar dolar, taşınabilir konsollar 4 milyar dolar).
• Mobil oyunlar, dijital oyun tüketimindeki büyümenin temel itici gücüdür,
• Kuzey Amerika ve Batı Avrupa, 2022'nin ilk çeyreğinde mobil oyun harcamalarının hala büyük bir kısmını oluşturmaktadır,
• Z Kuşağı, oyun sektöründe hızla para kazandıran kitle olarak öne çıkmaktadır.
• Baby Boomers (1946-1964 doğumlu) ve X Kuşağı (1965-1980 doğumlu), ABD'deki en zengin yaş gruplarından biridir ve toplam servetin %80'ini kontrol etmektedirler. X Kuşağı ve Baby Boomers kuşağının, mobil oyun harcamalarında istikrarlı bir büyüme görülmektedir. Oyunlar, özellikle X Kuşağı ve Baby Boomers kuşağına yönelik olarak tasarlanmaktadır ve bu oyunlar, toplam mobil oyun gelirlerinin yaklaşık %25'ini oluşturmaktadır,
• Özellikle Amerika Birleşik Devletleri'nde, 2019'da %39 olan reklam geliri elde eden oyunların oranı, 2021'de %42'ye yükseldi. Ancak, bu eğilim dünya genelinde aynı şekilde ilerlemiyor. Özellikle Japonya ve Güney Kore gibi APAC pazarlarında, oyun yayıncıları uygulama içi satın alma modeline (IAP) daha fazla odaklanmayı tercih ediyorlar ve reklamcılık modeline daha az ağırlık veriyorlar.
• Oyun odaklı Twitch sosyal medya platformu, mobil cihazlarda harcanan küresel canlı yayın süresinin neredeyse yarısını oluşturmaktadır.
• Pandemi döneminden bu yana, Twitch, Omlet Arcade ve BOOYAH Live gibi oyun odaklı platformlar, oyun yayıncıları ile izleyiciler arasında gerçek zamanlı bağlantı ve etkileşimi teşvik eden topluluk oluşturma özelliklerine öncelik vererek hızlı bir büyüme yaşamıştır.
• Oyuncuların aynı oyuna farklı cihazlarda (örneğin mobil veya konsol) erişebilme imkanları artmıştır, oyuncu tercihlerindeki değişimle birlikte çapraz platform oyun özellikleri giderek daha fazla önem kazanmaktadır.
• Battle Royale ve Shooting Games gibi PvP (player verssus player - oyuncuya karşı oyuncu) özelliklere sahip temel oyunlar, hem mobil hem de PC platformlarında yüksek popülerliğe sahiptir.
Raporun orijinal ve ücretsiz suretine, data.ai’ın kendi sitesini ziyaret ederek erişebilirsiniz