Oyunlar, insanoğlunun var olduğu tarihten bu yana en önemli iletişim kanallarından, bir çocuğu yetişkin hayata hazırlayan en etkin yollardan biri olmuştur. Oyun ile insan ilişkileri, yardımlaşma, konuşma, bilgi edinme, deneyim kazanma, psikomotor gelişim, duygusal ve sosyal gelişim etkilendiği gibi zihin ve dil gelişimi de etkilenir. Yetişkinler oyunu, çocuğun eğlenmesi, oyalanması için bir uğraşı olarak görmemelidir. Çocuk oynadıkça becerileri artar, yetenekleri gelişir. Oyun aracılığı ile çocuklar,
Günümüz dünyasında teknolojinin ilerleyişi ve teknolojik araçların üretimindeki hız, tüketim toplumu olunması gibi etkenlerle bir araya geldiğinde toplumları, insanları, çocukların hayatını değiştiren ve dönüştüren oldukça etkili bir güç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu dönüştürücü gücün önemli araçlarından biri de dijital oyunlardır. Dijital oyunlar, çocukların ya da öğrencilerin etkileşim içinde öğrenmelerini destekleyen, hızla dönütler alabildikleri, grafik, ses ve animasyonlar yardımıyla derse olan ilgilerini arttırmayı hedefleyen dijital araçlar olarak değerlendirilebilir.
Yapılan oyun temelli öğrenimin başarı yüzdesi ise öğrencilerin deneyiminin tam merkezinde etkileşim halinde olmaları ve aktif olarak öğrenme etkinliğinin içerisinde yer almayı istemeleri ile ilgilidir.
Pandemi döneminde öğrenimin yüz yüze eğitimden çevrimiçi platformlara taşınmasıyla dijital oyunlar MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) tarafından da kullanıma teşvik edilmeye başlandı. Sosyal nitelikli eğitsel elektronik içerik ağı olan EBA (Eğitim Bilişim Ağı )’ dan akıl oyunları, çocuklara matematik, çocuklar için sudoku, uzay fatihi matematik, hareketli yapboz gibi birçok eğitici oyun sunuluyor. Bu oyunlara www.eba.gov.tr sitesinden ulaşılabilir. Buna ek olarak BTK ( Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ) bünyesindeki Güvenli Çocuk sitesinde yer alan oyunlar, çocukların bilişsel, davranışsal ve sosyal gelişimine katkı sağlayacaktır.