Yapımcı | Geliştirici | Yayıncı |
---|---|---|
• Oddrobo Software AB | • Oddrobo Software AB | • Oddrobo Software AB |
Ücretli/ Ücretsiz | Ücretsiz / Oyun İçi Satın alma | ||
Online indirilme özelliği | Var | ||
Yayın tarihi | 19 Eylül 2013 | ||
Türü/Türleri | Eğitim | ||
Konusu/Amacı | Ortaçağda geçen bir matematik oyunudur. Matematik sorularına cevap vererek ve bilmeceler çözerek ilerlemek ve yıldız toplayarak madalya alarak yarışmak amaçlanmaktadır. | ||
PEGI derecesi | +3 |
Android | IOS |
Oyun Konsolları Ebeveyn Denetimleri İçin Bilgi Edinilebilecek Linkler
Eğitici oyunlar kategorisinde yer alan Genç Matematik Kralı oyunu çeşitli matematik sorularını hızlı ve doğru bir şekilde çözmek üzerine kuruludur. Oyunun başlangıcında yeni oyuncu ismi ve bir karakter seçilmesi gerekmektedir. Toplamda on adet olan bu karakterlerin sekiz tanesi insan iken diğer iki karakter ise kaplan ve aslandır. Oyuncu ne kadar hızlı doğru cevap verirse o kadar çok yıldız kazanabilmektedir.
Oyunun başlangıcında karşımıza 3 farklı problem çözme kitabı çıkmaktadır. Bunlar sayma kitabı, toplama kitabı ve karışık soru kitabıdır. Kitapların içerisinde 9 bölüm, her bölümün içerisinde ise 10 adet soru bulunmakta ve oyuncu bu sorulara cevap vermektedir.
Ayrıca oyunda oyuncunun karşısına çeşitli görseller eşliğinde sorular çıkmaktadır. Örneğin, başlangıç seviyelerde el parmakları görsel olarak kullanılırken görselde kaç adet parmak olduğu sorulmaktadır. Oyun başlangıç seviyeleri kolayken ilerleyen bölümler zorlaşmakta, başlangıçtaki tekil sorular yerini daha karmaşık sorulara bırakmaktadır. Örneğin, sahneye her birinde üçer portakal bulunan 3 çocuk görseli gelmekte ve sonuç sorulmaktadır. Oyuncu bir bölümü bitirmeden diğer bölüme geçememektedir. Oyuncu oyundaki hızına ve doğru cevabına göre çeşitli unvanlar ve puanlar kazanabilmektedir.
Ayrıca oyuncuya 3 hak verilmekte ve bu haklar soruya yanlış cevap verildiği takdirde tükenmektedir. Mevcut durumdaki 3 adet yıldız tükendiğinde ise başarısız olunmaktadır. Oyunda Türkçe dâhil olmak üzere birçok dil seçeneği mevcuttur. Oyuncu oyunda istediği takdirde ses ve müzik ayarı yapabilmektedir.
Ebeveynlerin çocuklarının oynadıkları oyunlar hakkında bilgi sahibi olmaları ve çocuklarına kılavuzluk yapmaları, oyunların barındırdığı olası riskleri azaltmak açısından önem taşımaktadır.
Genç Matematik Kralı oyununu inceleyecek olursak, oyun tek oyunculu, akıllı telefonların uygulama marketlerinden ücretsiz olarak indirilebilen mobil matematik oyunudur. Oyunda çeşitli aşamalarda zihinden işlemler bulunmaktadır. Sayma, toplama, çıkarma gibi kitaplardan seçim yapılabilmekte ve oyun oynanabilmektedir. Kitaplarda kendi içlerinde farklı zorluk seviyelerine sahip görevler yer almaktadır. Kitapların içerisinde yer alan görevler basitten zora doğru gitmektedir. Seçilen sayma, toplama ya da çıkarma kitaplarına göre görevler farklılaşmakta ve kimi zaman karmaşıklaşabilmektedir. Oyuncuların doğru cevapları ve hızlarına göre puanlar elde edilebilmekte ve unvanlar kazanılabilmektedir. Oyunda kazanılan başarılar sonrası matematik kralı olunabilmektedir. Ayrıca, oyunda oyun içi satın alma ve reklam gösterimi bulunmaktadır. Oyun içerisinde yer alan ekstra seçenekler oyun içi satın alma yoluyla elde edilebilmektedir.
Oyunun Pegi oyun derecelendirme sistemine göre 3 yaş üstü çocuklar için uygun olduğu görülmektedir. Bu konuda ebeveynlerin belirleyici konumda olmaları gerekmektedir. Ebeveynlerin oyunun içeriğini inceledikten sonra bir karar vermeleri en uygun yöntemdir. Her ebeveynin çocuğunun kişisel özelliklerini de gözeterek, oyunun önceden içerik kontrolünü sağlayarak karar vermeleri çocuklarını etkileyebilecek olan içeriklerden korunmalarını sağlayacaktır.
Oyunda basitten zora doğru matematiksel işlemlerin olması çocukların matematiksel zekasının gelişmesine olanak tanımaktadır. Ayrıca, oyunun hikâyesi de çocukların sıkılmadan matematik sorularını çözmeye yönlendirmekte ve dört işlem yapmalarına yardımcı olmaktadır. Böylelikle çocuklar sıkılmadan bir sonraki aşamaya rahatlıkla geçebilmektedir. Bu özelliğinin yanı sıra deneme yanılma yoluyla da çözüme götürebilmektedir. Oyun aynı zamanda çocukların zihinden işlem yapmalarına, el- göz koordinasyonu ve hızlı kararlar almaları gibi kazanımları elde etmelerine de yardımcı olmaktadır. Bunların yanı sıra, oyun içinde yer alan ekstra seçeneklerin oyuncuları oyun içi satın almaya yönlendirmesi ve reklam gösteriminin olması dikkat edilmesi gereken konulardır. Oyun içerikleri hakkında ebeveynlerin önceden bilgi sahibi olmaları önemlidir.
Sonuç olarak, ebeveynlere büyük görev düşmekte, çocukların oynayacağı oyun hakkında genel olarak bilgi sahibi olmaları ve çocuklar için risk taşıyan oyunlar konusunda dikkat etmeleri gerekmektedir. Oyun içerisinde oyuncuların karşısına çıkan oyun içi satın almalar ve reklam içerikleri konusunda ebeveyn denetiminin sağlanması gerekmektedir. Ebeveynlerin oyun esnasında çocuklara eşlik etmeleri ve çocukları yönlendirmeleri bu türden karşılaşılabilecek riskleri azaltacaktır.