TÜRKİYE'DEKİ DİJİTAL OYUNCU TERCİHLERİ

Pandemi sürecinin dijital oyunlarda artışa hız kazandırdığı görülmektedir. Diğer tüm ülkelerde olduğu gibi ülkemizin de parlayan yıldızı olarak görülen dijital oyunlara insanların ilgisi her geçen gün daha fazla artığı kaçınılmaz bir gerçektir.

Tarih: 24 Aralık 2021
Yazar: Yasin Yoğun
Grafikler: Burak Özçelik
Okunma: 264

Dijital oyunlardaki gerek görsel teknolojinin gelişmesi, gerekse oyun çeşitliliği sayesinde oyunseverlerin oyunlara ilgisini artırdığı görülmektedir. Pandemi sürecinin evde geçen kısımlarında pandemi öncesi hiç oyun oynamayan kişiler dahi oyun oynadıkları görülmektedir. Bu durumun tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijital oyun sektörüne olumlu yansıdığı görülmektedir. Oyun geliştirici şirketler oyun yatırımlarını artırırken, oyun oynayan kişi sayılarında da artış yaşadıkları görülmektedir. AdColony’nin, Türkiye'nin mobil oyuncuları hakkındaki araştırmasına göre, Türkiye’de yaşayan yetişkinlerin yüzde 79'unun mobil oyun oynadığı görülmektedir.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı sayın Mustafa Varank, 2021 Mayıs ayında yaptığı açıklamada, uluslararası bir teknoloji şirketi ile nitelikli oyun geliştiricileri yetiştirecek bir "Gaming Academy" kurulacağını söyledi. Varank’ın yaptığı açıklamaya göre, Türkiye, Ortadoğu- Afrika pazarında yaklaşık yüzde 5'lik bir pay ile lider konumda, küresel oyun pazarında ise 18’inci sıradadır. Varak, Türkiye'de üretilen oyunların yaklaşık yüzde 90'ının küresel oyun pazarına ulaştığını ve dünya çapında kullanıcıları olduğunu aktardı.

Türkiye’de son zamanlarda revaçta olan MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) oyunlar , MMO sınıfının bir alt türüdür. MMO, Devasa Çoklu Oyunculu Çevrimiçi (Massively Multiplayer Online) oyunların kısaltmasıdır. MMO, dünya genelinde ve Türkiye’de 90’lı yılların sonlarında ortaya çıkmıştır ve etkisini günümüze dek sürdürmektedir. MOBA oyunlar günümüzde oldukça popüler olan ve birçok kişi tarafından oynanmakta olan bir dijital oyun türüdür ve Türkçe anlamı ise çevrimiçi çok oyunculu savaş meydanıdır. Digital Report Türkiye’nin dijital oyun alışkanlıkları incelemesinde ülkemizde oyuna yaklaşım konusundaki istatistikleri ortaya konmaktadır. Rapora göre, pandemi dönemiyle birlikte dijital oyuna ayrılan zamanda yüzde 69, oyunlara yapılan harcamalarda ise yüzde 48 artış oldu. Katılımcılar aktif olarak dijital oyun oynadıklarını söylerken, en fazla tercih ettikleri dijital oyun türünün bulmaca oyunları olduğunu belirtmektedirler. Dijital oyuncular, oyun oynama amaçlarının en başında oyun platformlarında iyi vakit geçirmek olduğunu söylemektedirler. Türkiye’de dijital oyunları bilgisayar üzerinden oynayanların seçiminde ilk kriter ise işlemci olmaktadır. Dijital oyunlarda işlemci performans kalitesi oyunun oynanışına etki etmesi açısından önem arz etmektedir. Bilgisayar alınma sebepleri arasında dijital oyun oynama isteği önemli rol oynamaktadır.

Paylaş