
Oyun sektöründe oyun yapıcıların evden çalışabilme ve oyun yapabilme imkânı olmasına rağmen oyun konsolu ve oyun oynanabilecek cihazların üretiminin düşmesi bir miktar da olsa sektörü etkiledi. Oyun oynanabilecek cihazların üretimi seri üretim esasına dayalı olduğu için ve birçok seri üretim yapan fabrika pandemi sebebiyle çalışmalarını askıya aldığı için oyun konsolu sektörü de bir miktar duraksama yaşadı. Dünya genelinde pek çok insan evdeyken ve çalışamazken, başka insanlarla etkileşim içerisinde olabileceği çevrimiçi oyunlara yöneldi. Ebetteki oyun dünyasında her şey yolunda gitmedi. Birçok e-spor ligi, canlı etkinliklerden uzaktan oynamaya veya tamamen iptale geçerek oyun planlarını değiştirmek zorunda kaldı. Online satış yerine çeşitli işyerleri üzerinden parekende satış yapan işyerleri ise pandemiden olumsuz etkilenen kuruluşlardan oldu. Pandemiden etkilenen bir başka durum ise fuar, etkinlik ve toplantılardı. Pandemi döneminde halka açık toplantı yasakları nedeniyle dijital oyun sektörüne yönelik birçok ticari etkinlik ve fuar iptal edildi veya ertelendi.
İptal edilen veya ertelenen bazı etkinlikler ise aşağıdaki gibidir.
- 6-9 Şubat 2020'de planlanan Taipei Game Show, 25-28 Haziran 2020'ye ertelendi ancak pandeminin tırmanması nedeniyle Mart 2020'de iptal edildi.
- Mart 2020'de İspanya'nın Barselona kentinde düzenlenecek olan Mobil Dünya Kongresi , Çin merkezli satıcıların birçoğunun planları iptal etmek zorunda kalması nedeniyle iptal edildi.
- Sony Interactive Entertainment , Square Enix , Electronic Arts , Capcom , CD Projekt ve PUBG Corporation dâhil olmak üzere, Şubat 2020'nin sonunda Boston'daki PAX East'te birkaç satıcı geri çekildi veya planlarını erteledi.
- Almanya'nın Köln kentinde düzenlenecek olan Gamescom , ilk kapanmanın ardından Almanya'nın halka açık etkinlikleri Ağustos 2020'ye kadar yasaklaması nedeniyle etkinliği iptal etmek zorunda kaldı, ancak organizatörler etkinliğin bazı bölümlerini yalnızca çevrimiçi olacak şekilde yapacak.
- Singapur'da düzenlenecek olan Gamescom Asia ertelendi.
- 23-27 Ekim 2020 tarihlerinde yapılması planlanan Paris Oyunlar Haftası iptal edildi.
- 24-27 Eylül 2020'de başlaması planlanan Tokyo Game Show , yapılamadı.
- 17-20 Eylül 2020 için planlanan EGX 2020 iptal edildi, ancak onun yerine 2020'de çevrimiçi etkinlikler düzenlendi.
- 8-12 Ekim 2020 tarihleri arasında yapılması planlanan Brasil Game Show 2020 iptal edildi.
- Austin, Teksas'taki South by Southwest etkinliği iptal edildi, ancak SXSW Oyun Ödülleri Mart 2020'de çevrimiçi bir duyuruyla verilmeye devam edildi.
- Mart ayında Seattle, Washington için planlanan Emerald City Comic Con iptal edildi.
- TwitchCon Europe ve TwitchCon US iptal edildi.
- Minecon iptal edildi.
- Ağustos ayında Dallas, Texas için planlanan 25. QuakeCon etkinliği iptal edildi.
- Haziran ayında Orlando, Florida'da yapılması planlanan 2020 Gaming Community Expo iptal edildi. Etkinlik, maraton olarak çevrimiçi ortama taşındı.
- Başlangıçta 4–7 Eylül 2020 için planlanan PAX West 2020 ve başlangıçta 9–11 Ekim 2020 için planlanan PAX Australia 2020, 12–20 Eylül 2020'de gerçekleştirilen PAX Online x EGX Digital'e ev sahipliği yapmak için EGX ile işbirliği yaptı.
- 2021 Japon Eğlence Fuarı (JAEPO), 1 Ekim 2020'de yapılan duyuruda iptal edildi.
Son zamanlarda popülerliği artmış e-spor ise pandemiden etkilenen bir oyun etkinliği olarak karşımıza çıkmaktadır. Çoğu e-spor etkinliği çevrimiçi oyunlara dayanır, ancak oyuncular arasındaki ağ gecikmesini azaltmak ve bir izleyici kitlesi sağlamak için genellikle yerel arenalarda, konferans salonları gibi uygun ve geniş ortamlarda oynanır. Pandemi, bu etkinliklerin birçoğunun 2020 için ya iptal edilmesine ya da tamamen çevrimiçi bir formata geçmesine neden oldu:
- Bir Counter-Strike: Global Offensive turnuvası olan ESL Pro League Sezon 11, başlangıçta finalleri Denver , Colorado , Amerika Birleşik Devletleri'nde gerçekleşecek olan çevrimdışı bir etkinlik olacaktı. Ancak pandemi nedeniyle ESL, hem normal sezonun hem de finallerin iki bölgeye ayrılacağını duyurdu: Avrupa ve Kuzey Amerika. Normal sezon ve finaller tamamen çevrimiçi oynandı.
- Dokuzuncu sezon Konami Arcade Şampiyonası (KAC), e-spor GINZA stüdyoda 22 Şubat ve 24 arasında düzenlenecekti, süresiz ertelendi. Bu, Konami'nin Bemani serisindeki yarışmaları etkilemedi. Çünkü o ayın başlarında Japonya Eğlence Fuarı'nda yapıldılar . 16 Aralık'ta Konami, 2021'deki onuncu sezonun, 2012'den beri geleneksel olarak yapıldığı gibi (Güney Kore, Asya ve Amerika Birleşik Devletleri dâhil) yalnızca Japon oyuncuların katılımını kısıtlayacağını duyurdu. Japon hükümeti tarafından belirlenen seyahat kısıtlamaları; ayrıca 6 ve 7 Mart 2021'de yapılacak olan finaller kapalı kapılar ardında GINZA Studio'da yapılacaktı.
- NTT-esports ve Taito tarafından ortaklaşa Japonya'da düzenlenen bir cross-arcade oyun turnuvası olan 闘神祭2020 (Tōshinsai) iptal edildi. Başlangıçta 16-17 Mayıs tarihlerinde yapılması planlanan finaller 8-9 Ağustos'a ertelendi.
- 2020 Pokémon Dünya Şampiyonası , Kuzey Amerika’da 26–28 Haziran için planlandı. Küresel olarak ise 14-16 Ağustos için planlandı. Pandemi sebebiyle yapılacak etkinlikler de dâhil olmak üzere Pokémon Company tarafından iptal edildi.
- 2020 FIA-Certified Gran Turismo Championships sezonunun canlı etkinliği olan 2020 Nürburgring Dünya Turu, 2020 Nürburgring 24 Saat'in organizatörler tarafından Eylül ayına ertelenmesinin ardından iptal edildi.
Online sezon 17 Mart'ta başladığından, 18 Nisan'da bitmesi planlanan sahnenin bir "sergi aşaması" olarak değiştirilmesine ve sezonun 25 Nisan'da yeniden başlatılmasına karar verildi. Bir teaser fragmanı ile yeniden başlatılan sezon için, Avustralya'nın Sidney kentinde bir canlı etkinlik düzenlendiğinden, başka canlı etkinlik düzenlenmeyeceğini belirtti. Sonuç olarak, dizinin bölgesel ve dünya finalleri çevrimiçi tabanlı etkinlikler olarak gerçekleştirildi.
- 24 Nisan 2020'de Dallas'ta yapılması planlanan 9. sezonu için canlı Rocket League Dünya Şampiyonası süresiz olarak ertelendi.
- 2020 Fortnite Dünya Kupası iptal edildi.
- Dota 2 için Ağustos 2020'de Stockholm'de düzenlenen Uluslararası 2020 turnuvası süresiz olarak ertelendi.
- Mobile Legends: 12-14 Haziran 2020'de Filipinler'de düzenlenecek olan Bang Bang Güneydoğu Asya Kupası (MSC) 2020 iptal edildi.
- Vietnam'da düzenlenmesi planlanan 2020 Arena of Valor World Cup iptal edildi.
- Nisan 2020'de Endonezya'da düzenlenmesi planlanan Free Fire Champions Cup 2020 iptal edildi.
- Asya-Pasifik Predator League 2020, 2021 Baharına ertelendi. Etkinlikte yer alan tüm takımlar 2021'deki finale katılacaktı.
- Teppen Dünya Şampiyonası 2020 tamamen çevrimiçi olarak gerçekleştirildi. Oyuncuları finale çıkarmak için yapılan çevrimdışı turnuvalar, pandemi nedeniyle iptal edildi.
Genel olarak, insanlar bir eğlence olarak video oyunlarına yöneldikçe, pandemiden gelen evde kalma ve sokağa çıkma yasağı emirlerinin bir sonucu olarak video oyunlarının satışları arttı. NPD Group , Mart 2020'de Kuzey Amerika'daki video oyunu satışlarının Mart 2019'daki satışlardan %34 arttığını ve video oyunu donanımının %63 arttığını bildirdi. Bu da Nintendo Switch konsolunun iki katından fazlasını içeriyordu. . ABD'de 2020'nin ilk çeyreğinde net harcama, NPD'ye göre 2020'de 2019'a göre %9 artarak 10,9 milyar ABD Dolarına ulaşmış oldu. Temmuz 2020'ye kadar, NPD Group, 2020'nin ilk altı ayında Amerika Birleşik Devletleri'ndeki toplam video oyunu donanımı ve yazılımı satışının, 2010'dan bu yana en yüksek olan 6,6 milyar ABD Dolarına ulaştığını bildirdi.
Sonuç olarak Pandemi nedeniyle dünya nüfusunun çoğu karantinaya alındığından, video oyunu oynama ve diğer internet kullanımı önemli ölçüde arttı. Steam , Mart 2020'de 23 milyondan fazla eşzamanlı oyuncuya sahipti ve önceki tüm rekorları aştı. 2020'nin ilk çeyreğinde Twitch'te bir önceki yıla göre %20 artışla üç milyar saatten fazla içerik izlendi bunların bir kısmı oyun yayın sırasında oyun oynayan Twitch yayıncılarına aitti. Microsoft, Xbox Game Pass hizmetinin kullanıcılarında 2020 Mart ve Nisan aylarında önemli bir artış olduğunu ve bu sayede 10 milyon aboneye ulaştığını bildirdi. GeForce Now kapasitesi, ek sunucu kapasitesi eklenmeden önce Avrupa'da geçici olarak tükendi.
Sonuç olarak, pandeminin dijital oyun sektörüne olumsuz etkilerinin yanında çok fazla olumlu yönde etkileri olmuştur ve bu süreç devam etmektedir.