DÜNYADAKİ DİJİTAL OYUNCU ÖZELLİKLERİ

Artık dijital oyunların her zamankinden daha farklı bir boyutta olduğu görülmektedir. Eğlence ve boş zaman geçirmek isteyen oyun severler oyun konsolları, bilgisayarlar, cep telefonu, tablet gibi akıllı cihazlar ve teknolojik açıdan gelişmiş cihazlar ile görsel kalitesi yüksek oyunlar oynayabilmektedir.

Tarih: 20 Aralık 2021
Yazar: Yasin Yoğun
Grafikler: Burak Özçelik
Okunma: 563

Çevrimiçi oyunlar sayesinde ise oyun severler dünyanın çeşitli yerlerindeki farklı oyun severler ile aynı oyunda buluşabilmektedir. Aynı oyun üzerinde ekipler, takımlar, klanlar kurup farklı gruplar ile mücadele edebilmektedirler. Dünya genelinde yapılan araştırmalardaoyun oynamayı seven ve evde oyun oynamayı alışkanlık haline getiren oyun severler, oynama aracı olarak ise oyun konsollarını daha fazla tercih ettikleri görülmektedir. Oyuncuların günün her saati oyun oynayabilmesi açısından ise mobil oyunlar ön plana çıkmaktadır. Bu tür oyuncu tiplerinde dünya genelinde dijital oyunlar için harcanan paranın büyük kısmının mobil oyunlar için olduğu görülmektedir.

2021 yılı dijital oyuncu sayısına bakıldığında;

Grafikten anlaşılacağı üzere birçok bölgede oyuncu sayısının arttığı görülmektedir.

Dünyada oyun severlerin bir süreden beri hayatına giren bulut teknolojisi ise herhangi bir depolama aracı olmaksızın oyunların kolaylıkla oynanabilmesini sağlamaktadır. Bu sayede oyuncu bulut teknolojisi sayesinde herhangi bir oyunu çevrimiçi olarak satın alıp yükleyebilmektedir. Bulut teknolojisinin gelişmeye açık olması oyunculara kolaylıklar sağlaması ise önünün açılmasını sağlamaktadır.

Aşağıdaki grafikte ise dünyadaki bulut kazançlarının artışları görülmektedir.

Grafikteki bulut tabanlı oyun sektörüne bakıldığında hızlı bir yükseliş olduğu görülmektedir. Bu rakam 2020 yılında 633 milyon dolarken, 2021 yılında 1 miyar 445 milyon dolara çıktığı görülmektedir. 2023 yılına gelindiğinde ise 5 milyar 135 milyon dolar civarında olacağı tahmin etmektedir. Grafikten görüldüğü üzere bulut tabanlı oyunların, oyuncular tarafından benimsendiği görülmektedir. Bulut tabanlı oyun teknolojilerine oyuncuların ilgisinin artması ise pandeminin getirdiği ve aynı zamanda tüketici ilgisine katkıda bulunan evde kalma durumu olarak görülmektedir.

Paylaş