DİJİTAL OYUNLAR VE REKLAM

Yeni reklamcılık anlayışı ile hareket eden markalar çocuk ve genç kitleyi oldukça önemli olarak görmektedir.

Tarih: 24 Kasım 2021
Yazar: Yasin Yoğun
Grafikler: Burak Özçelik
Okunma: 524

Gençlerin ve çocukların reklam sayesinde marka ile samimiyet kurması markaya olan aidiyeti ise güçlendirmektedir. Bu sebeple bazı firmalar karnesini getiren çocuklara kitap hediyesi dahi vermektedir. Aslında burada markanın önemsediği şey çocuğun karnesindeki notlar değildir. Çocuğun ufak yaşlardan itibaren markaya bağlı kalmasını markaya karşı sempati duymasını hedeflemektedir. Geleneksel reklam hizmetleri artık eski popülerliğini korumuyor. Artık insanlar dışarda zaman geçirmektense evde zaman geçirmeyi tercih ediyor. Özellikle pandemi zamanında hastalıklardan uzak kalmak isteyen kişiler çoğunlukla evde ve ekran karşısında, daha doğrusu dijital dünyanın içerisinde olmayı tercih edebilmektedir. Dijital dünyada ise reklamlar görüntülü, sesli yani daha dikkat çekici bir şekilde insanların hayatına girmektedir. Kamufle halde yer alan reklamlar ise kişileri sıkmadan bilinçaltlarında yer edinebilmektedir. Özellikle çocuklar farkında olmadan dijital oyunlar içerisinde yer alan reklamlara maruz kalabiliyor. Hatta çocuk, oyun içerisinde herhangi bir seviyeyi geçemediği takdirde ya da oyun içerisinde herhangi bir hediye kazanmak istediği takdirde dahi bilinçli olarak reklam izleyebilmektedir. Çocuğun sevdiği oyunda ise karşısına çıkan reklamlar çocuğun reklama karşı sempati duymasını sağlayabilmektedir. Bu durum gösteriyor ki reklam sektörü geleneksel pazarlama yöntemlerine ek olarak dijital pazarlama yöntemlerine da yönelmektedir. Dijital pazarlama yöntemi günümüzde interaktif pazarlama, çevrimiçi pazarlama, e-marketing ve web pazarlama olarak da tanımlanabilmektedir. Oyunlu reklam türleri kendi içerisinde reklamlı oyunlar (advergame) ve oyun içi reklamlar olarak ayrılmaktadır. Oyun içi reklam türünde ürünler ya da markalar bir dijital oyuna entegre edilmekte ve oyunu deneyimleyen kişilere gösterilmektedir.

Banner reklam adı verilen reklamlar ise oyunların genellikle üst kısmına yada alt kısmına yerleştirilen şerit şeklindeki çoğu zaman hareketli reklamlardır. Yapılan araştırmaların sonucu olarak Bannerlar tıklanma oranları yüksek olmamasına karşın hatırlanırlık özelliklerinin yüksek olduğu reklam türü olarak görülmektedir. Banner reklam kavramını;

  • Pop-Up reklam
  • Pop-Under reklam
  • Hover-Up reklam
  • Interstitial reklam
  • Hiperlink reklam
  • Sponsorluk şeklinde reklam
  • Advergame game

olarak sınıflamak mümkündür. Banner reklamının başarılı olabilmesinin temel özelliği olarak tasarımın görülmesinin yanı sıra banner olarak verilen reklamın bulunduğu oyunun reklamı yapılan ürün ile ilişkili olması bannerın başarısını artırmaktadır.

Paylaş